Leder Leder: Vi bliver nødt til at gentænke klagesystemet 15.06.2022 Vi har fået etableret et alt for kompliceret klagesystem, og taberne er ikke kun patienterne, lyder det fra Tandlægeforeningens formand, Susanne Kleist.
Interview Anette Lykke Petri: "Vi skal have manet myter om tilsyn til jorden" 18.02.2022 Anette Lykke Petri tiltrådte i efteråret 2020 som direktør for Styrelsen for Patientsikkerhed. Vi har spurgt hende, hvordan hun vil genoprette tandlægernes tillid og skabe læring frem for frygt....
Nyhed Klinikejer får medhold: "Jeg har aldrig oplevet noget så ubehageligt som dette" 20.01.2022 Der er intet at komme efter, slog Afskedigelsesnævnet fast i december i en sag, HK havde rejst mod klinikejer Henrik Sommer for uretmæssigt at have fyret en klinikassistent i fleksjob.
Nyhed Klinikejer: "Jeg ønsker virkelig ikke, at nogen skal havne i min situation" 22.10.2021 Få nu styr på procedurerne omkring Fælles Medicinkort (FMK). Det er det korte budskab fra en klinikejer, der er anklaget for uretmæssigt opslag i FMK og har et stort erstatningskrav hængende...
Nyhed Du kan fejlagtigt blive involveret i klagesager 17.06.2021 Patienternes indgang til klagesystemet betyder, at de utilsigtet kan involvere en udenforstående tandlæge i en klagesag. Og det fremmer hverken retsfølelsen eller patientsikkerheden. Det mener...
Interview Tandlæge efter klagesag: "Jeg fik virkelig ondt i maven" 20.05.2021 Det var en stor mavepuster, da en patientklage tikkede ind hos Mette Knudtzen I 2017. Men i stedet for at gå stille med dørene valgte hun at dele sin frustration og magtesløshed med de andre på...
Nyhed Ny rundspørge: 75 % bliver påvirket af deres klagesag 19.05.2021 Søvnløse nætter, ondt i maven og følelse af afmagt. Det er nogle af de konsekvenser, tandlæger oplever, når de får en klagesag. Det viser en ny rundspørge, som Tandlægebladet har lavet....
Nyhed Behandlingstiden for klagesager er steget 19.05.2021 På trods af ambitioner om det modsatte er sagsbehandlingstiden for klager over tandbehandlinger steget fra 12 til 15 måneder. Men direktøren for Styrelsen for Patientklager fastholder mål om ni...